round and around

Tänkte denna söndag dela med mig av en sak; min förjävliga och hopplösa osmidighet när det gäller alkohol och dess tillbehör.
 
Igår var tanken ingen speciell egentligen. Skulle bara ta en trevlig chillöl hemma hos mig med Johanna, Bella och Viktor. Det började bra. Tog fram ett spel som går ut på att man ska satsa pengar på om man klarar utmaningar typ. Så det var trevligt, tills man hade druckit upp sina öl och scannade rummet efter mer alkohol.
Så drar jag fram en vinflaska. Att man aldrig lär sig .. Nej Agnes, du vet hur det blir med vin. Vin slutar aldrig bra.
 
Så efter vin så drar vi alla till jakan där det är nått sorts St Patricksfirande och ölen är grön och allt är suddigt och kul. Nästa genidrag: Köper minttu-shots. Och där gick det såklart utför. Min resa hem kunde gjorts till en dramaserie, så lidelsefull.
 
Bakis som ett as vaknar jag upp i mitt åtminstone nystädade rum och i nybäddad säng.
Genidrag nr 3: Kör lite frukost, SLÄNGER i sig den (äter alltid för fort) och mår genast illa igen. Bra Agnes.
 
Bara bädda ner sig och kolla film och dricka juice. Om det finns något kvar efter mitt hetsdrickande imorse.
Ja ni ser, vissa saker lär man sig tydligen ALDRIG :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0