RIS/ROS

I förrgår tappade jag mitt busskort, smart nog.
Hade åtminstone lärt mig från tidigare misstag och förlustanmält det, men måste bara klaga på SL lite.
 
Jag sprang för att hinna tåget och när jag kommer till spärrarna, 2 min to go, så inser jag att kortet är borta, helt enkelt. Frågar spärrvakterna vad jag ska göra.
 
-Skicka sms biljett!
-Men jag har inte gjort det efter att dom ändrat systemet.
-Då måste du registrera dig på hemsidan först
 
Ja för det hinner jag ju på 2minuter. Pappskallar.
Går till biljettluckan för att köpa biljett.
 
-Okej, jakobsberg, men det kostar 66 kr om du köper det här så du vet
- Va???
-Ja det är billigare om du köper på pressbyrån 
 
Närmaste pressbyrå är vid spärrarna till tunnelbanan, alltså på andra sidan centralen.
Inser att jag inte kommer med tåget och går sakta mot pressbyrån. Men inser att SL center ligger närmare så går dit för att få lite hjälp.
Förklarar att jag tappat mitt kort, hur ska jag göra? Kvinnan i luckan var så sjukt vänlig och hjälpte mig att spärra kortet och skicka nytt. Fick köpa en remsa och känna mig oldschool, men det är sånt som händer.
 
Sen åkte jag hem och rensade smycken och åt mackor med jordgubbar och banan <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0