Parklife

Chillig dag. Åkte till ett område som heter Holland Village som skulle vara trevligt. Det var väldigt litet område och bara caféer och restauranger. Trevligt om man är hungrig, inte så mycket att göra om man precis ätit frukost/lunch så vi åkte vidare till Singapores Botanic Garden. Stor och fin park. På vägen hade vi köpt en ask macarons att dela på. Mumsades upp vid en sjö i parken.

Dagens miss: Mitt annars utomordentliga planerar-sinne sjönk i botten idag när jag så duktigt valde ut den absolut krångligaste och längsta tunnelbanevägen till Holland Village. Detta märkte vi när vi var halvvägs på min rutt. Vi hade alltså kunnat åka 10 stationer mindre samt sluppit ett extra byte av linje om jag bara hade kollat kartan lite bättre.
Shame on me! Men ett gott skratt fick vi, iallafall.

Dagens hiss: När vi satt på bänken i parken och åt macarons flög en duva till trädet vid oss och satte sig på en gren precis över mig. "Nu kommer dem bajsa" skojade Niclas, och jag ställde mig nervöst upp. Efter en minut vågade jag sätta mig igen. "Händer det så händer det" men jag flyttade min liiite längre ifrån min orginalposition, just in case. Tror ni inte, att fågeljäveln lägger en blaffa en halv centimeter från mitt lår. Åhhh så nära!! Vilken tur! Bättre undvikt än Matrix!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0