2013 / del 2

RESOR


USA


Skönt häng i Mammoth

Monolake nära Mammoth.

Highway 1

Santa Barbara

San Fransisco

Hyrbilen på Hawaii

Hawaii!! (Oahu)

Påväg till vattenfall på Hawaii

Venice Beach. L.A.

Världsbäst!



Kan inte säga nog bra saker om den helt sjukt otroliga resa. En vecka i Mammoth och skidåkning, en vecka roadtrip på Highway 1 från LA till San Fran, och till sist en vecka på Hawaii.

Fick uppleva så mycket, se så mycket, träffade dom härligaste människorna man kan tänka sig, och på toppen av allt hade världens bästa resgäng. Har jag någonsin skrattat så mycket som jag gjorde dessa 3 veckor? Tror inte det.
Ni ser! Helt lyrisk är jag.
Kommer aldrig glömma denna resan.
Och jag ska definitivt tillbaka till Cali.

*

SKÅNE


Frukost vid Mölle strand


Jag och Niclas hade tråkigt.
Han såg att det skulle vara en surftävling i Mölle, Skåne. Vad gör vi? Vi packar bilen på 10 minuter och sticker till Skåne!! Så sjukt spontant och så fruktansvärt härligt! Överraskade dessutom Linn i Ängleholm där hon jobbade på ett event. Hennes min var obeskrivlig!
Det var bara lite vågor, och vi väntade mest hela dagen (var bara där över dagen) men det gjorde inget. Det var så mysigt sååå!

*

GOTLAND


Linn är tältmästare.

Familjen Nyberg's fina sommarhus.

Jag och Linn drog till Gotland med ryggsäckar och tält och levde det svenska campinglivet i två dagar innan vi kunde bo hos Lukas familj vid Tofta strand. Skönt strandhäng/festande i Visby/middagar med de vuxna och massa annat. Tack Lukas och Sara för en fin fin vecka!

*

SMÖGEN


Smögen.


Det blev en snabbvisit till Smögen och Emelie's landställe. Jag och Linn fick låna Niclas bil .. Vilken härligt tjejig roadtrip det blev tvärs över landet! 
Hade det mysigt, relaxa lite. Måste bli längre vistelse 2014! Älskar det stället.

*

BIARRITZ


Takterassen i Biarritz.

Tjejerna (a.k.a Sugarbabes)

Gulliga instruktör-Jessica!


Det ofattbara hände - jag VANN en SURFRESA till Biarritz med Surfakademin. På Facebook! Vem gör det liksom?! (Jag tydligen)
Det är det sjukaste jag varit med om iallafall. Och vilken resa!
Hade så jäkla kul, fick äntligen lära mig surfa som jag haft på min bucketlist i åratal och fick dela allt detta med min bästa kompis! Vår fina lägenhet med fetaste takterassen fick vi dela med två nys vänner, Karin och Hanna, bättre rumskompisar hittar man inte.
Och Surfakademins instruktörer var så jäkla duktiga, rekommenderar dom verkligen!

*

INDO/BALI


 Köpte en egen bräda första dagen - lycklig tjej!

Paradis-stranden på
Lombok.


Och så var vi här. Bali.
Har även besökt två andra öar samt en liten tripp till Singapore. Har lärt mig surfa mer och börjar bli.. Helt okej!
Det är ju ganska svårt i början, hehe.
I 3 månader drygt har vi varit här nu. Känns som en evighet sen jag var hemma? Men snart åker vi, och om 2 dagar ska vi faktiskt avsluta med att bo sista 10 dagarna på ett 4-stjärnigt hotell. Det ska bli jättekul, men helt ärligt ser jag mest fram emot frukostbuffén ! (Hehe)

*




Kommentarer
Postat av: Linn

Obeskrivlig kärlek <3

Svar: Massa kärlek <3
Profil

2013-12-30 @ 11:39:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0