TATTOO

Godkväll.
 
(Tänkte bara skriva ett litet snabbt inlägg om min kväll, som utfyllnad av denna relativt oaktiva blogg.
Vill även ta tillfället i akt att och säga att mitt tangentbord har halvt gett upp, speciellt stackars "c" . Så jag skriver inte oh istället för och för att jag tycker det är coolt eller nåt...det ska vara ett c där emellan.)
 
Jag går då alltså en kurs på Stockholms Universitet som heter "Kläder, kropp och Identitet". Det låter jätteflummigt, javet, och jag får alltid förklara när jag säger det till någon så har börjat säga vad det är egentligen; 
En kurs om Mode och Social teori, typ vad vårt utseende med kläder och all utsmyckning har för social innebörd osv.
 
Aaaanyways, ibland är det lite roliga grejer man får vara med om, som te.x studiebesök på Sjöhistoriska museet där dom nu har en tatueringsutställning. Coolio!
Endast "sjömäns" tatueringar, men dom är ju så sjukt snygga och det är ju också lite början på tatueringsmodet skulle jag tro.
Blev lite sugen på en tatuering nr 2... blev helt kär i zigenerskan som dansar. Så sjukt snyggt gjort. 
Tänk på att dessa tatueringar är gjorda tidigt 1900-tal dessutom.
 
 
 
 
Innan det fanns el. Då var det nåla för hand som gällde.
 
 
 
 
 Nu ska jag sova, gnaaaatt! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0