Bra ord

" Och så var det det där med alla hjärtans dag. Årets mest påtvingade och ångestframkallande dag, utan någon egentlig orsak. För vem är det som bestämt att vi ska springa runt på stan i panik att hitta en fin present till vår pojk- eller flickvän? Vem har bestämt att det där ska vara årets mest romantiska dag? Jag fattar det bara inte. För mig har det alltid varit ett kommersiellt trick som helt har tappat fokus från kärleken. Istället handlar det mer och mer om en tävlan om vem som är minst ensam.

Det här året spenderar jag dagen som singel. De år jag haft pojkvän har jag varit precis lika anti som jag är idag. För mig betyder det liksom mer att bli överraskad alla andra 364 dagar på året. De dagar då man inte förväntar sig något och när det inte känns som ett måste. Sedan menar jag inte att man måste ignorera den här dagen helt. Vill man göra något extra just den dagen så gör det, men gör det inte för att kalendern säger det. Då blir det ju helt meningslöst. "



Hon tog orden ur munnen på mej. Helt rätt! Taget från bloggen addspirit, bra grejer.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0