Damn doctor!

Första skoldagen avklarad! So far so good. Eller inte dåligt iaf. Eller.... ja det dög så mycket som skolan kan :)
Var så skönt att komma hem och bara lägga sig ner och chilla, ahhh.




(Wall of text här nere men gör det viktigaste i fet stil)


En annan grej som inte är lika rolig och som gör mig så irriterad... Har haft hosta i ca 2 veckor nu, och någon vecka innan det. Så gick till vårdcentralen carema i Viksjö centrum för att liksom få reda på vad jag hade.
Fick sitta och vänta i 40 minuter på morgonen på deras drop in, sen när det var min tur så får jag en sur läkare som bara muttrar. Jag förklarar min hosta, han frågar lite frågor och lyssnar med stetoskop. Sen säger han att han skriver in recept på mig i datorn och att jag kan gå. Fick varken veta vad han misstänkte att jag hade eller vad för medicin jag fått. Hade bråttom till skolan så jag ba aja whatever och drog, det är antagligen ingen biggie.

På eftermiddagen så går jag och mamma till apoteket så att hon kan betala för medicinen (no money here hehe), då visar det sig att den jäveln har skrivit ut antibiotika till mig, helt utan att säga det, och hon i kassan sa att då måste han ha misstänkt bronkit, alltså det man får innan lunginflammation!! Mamma blir arrrrgg, går upp och klagar till tjejen i disken på carema. Hon håller med oss fullständigt och säger att det går en lunginflammation någonting virus i Viksjö och att de medicinen jag fått har funkat bäst mot det och att hon var redan inne på sitta andra paket. Så skönt att jag fick svar av dom. Men goddammit, man borde ju få det av doktorn när man är där, kan vara bra att få veta att man har nästan lunginflammation och måste käka antibiotika i 9 dagar ?!?!



(hahaha väldigt viktiga ställen jag valde, mmm! Haha okey, serious face nu.)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0